منوی سایت

 

 

سخن ديگران

   

گالري آثار هنري

 

 

ورود به سایت

 
نام کاربری

رمز عبور

کد امنیتی: کد امنیتی
محل تايپ كد امنيتي

چنانچه تاکنون عضو این سایت نشده اید می توانید با تکمیل فرم مخصوص عضویت به جمع کاربران این سایت بپیوندید و از امكانات مخصوص كاربران استفاده نمائيد .
 

نرم‌افــزار

 

 
پاسخ به آیة الله العظمی منتظری بخش اول نامه
 

حضرت آية الله العظمي منتظري مدظله العالي، طي مرقومه‌اي به استاد عبدالحميد معصومي تهراني به نگارش كتب مقدس تورات و انجيل توسط ايشان، اشكال كردند. معظم‌له در نامه خود در خصوص نگارش و تزيين كتب تورات و انجيل متذكر شده‌اند كه:«اگر[نوشتن آن كتب] ترويج آنها باشد قطعا حرام است». آقاي معصومي تهراني نيز با ارسال نامه‌اي به حضور حضرت آية الله العظمي منتظري مد ظله، به اظهار نظر معظم‌له پاسخ دادند كه بطور خلاصه در ذيل مي‌آيد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی منتظری دامت ظله العالی

 

پس از عرض سلام و اهداء تحیات وافره،         از اظهار لطف حضرتعالی ممنونم.  فرمود‌ه‌اید:«من نمیدانم چرا شما خط زیبا و اوقات گران بهای خویش را در نوشتن کتابهای منسوخه و محرفه صرف می‌نمایید؟»

حضرت آية الله؛ از سال 2001 پس از حمله های یازدهم سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی در نیویورک، جهانیان شاهد وقایع دهشتناکی با نام الله و قرآن و اسلام بوده‌اند که چهره‌ی دین اسلام و مسلمانان را ملوث نموده است. امروزه هر اتفاق تروریستی که در جهان واقع می‌گردد تمام انگشتهای اتهام به سوی مسلمانان نشانه می‌رود. در کشورهای غربی عمده‌ی موطنین، مسلمانان را افرادی خشن، بی‌منطق، خون‌ریز، جنگ طلب و بی‌رحم تصور می‌کنند. از این روست که امروزه تا مردم شهری متوجه می‌شوند که افرادی در صدد ساخت مسجدی در شهرشان هستند، متشکل شده و جلوی ساخت آن را گرفته و فریاد می‌زنند که:«ما پایگاه تروریستی در شهرمان نمی‌خواهیم!». اهل رسانه کاریکاتورهای سخیف برای پیامبر اسلام(ص) می‌کشند و بارها انتشار می‌دهند و زمانی که مسلمانان اعتراض می‌کنند، صراحتا می‌گویند: «مسلمانان باید جنبه‌ی انتقاد را پیدا کنند».  البته مخفی نیست که در این بین برخی به اصطلاح مسلمان، بیشترین ضربه را به ساحت اسلام و پیامبر اکرم(ص) وارد کرده‌اند.

چهارشنبه، 9 مرداد ماه ، 1387 بازدید:5879 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 5879 بار بازديد شده
 

پاسخ به آیة الله العظمی منتظری بخش دوم نامه
 

ج) فرموده‌اید: «سبك تورات فعلي با تورات نازل بر حضرت موسي (ع) هيچ تناسب ندارد; زيرا تورات نازل بر آن حضرت طبعا متضمن اعتقادات و اخلاق و احكام بوده، و شايد برخي از داستانهاي آموزنده نيز در آن وجود داشته، ولي تورات فعلي داراي پنج سفر است» استاد ارجمند؛ آیا شما اطلاعی از تورات موسی(ص) دارید که چنین قاطعانه می‌فرمایید هیچ تناسبی ندارد؟. آیا این فرمایش حضرتعالی به این معنی نیست که انتظار دارید تورات نیز سبکی چون قرآن داشته باشد؟ آیا خداوند علیم این حق را ندارد که بر اساس حکمتش شرایع خود را در زمانهای مختلف در سبکی خاص بیان دارد؟!. آیا غیر از این است که ما برای خود یک چهار چوبی را ترسیم کرده و سعی داریم هر چیزی را در قالب آن چهار چوب خود تجزیه و تحلیل کنیم؟. حتی برخی با همین روش، برای حضرت صاحب الامر(عج) شرح وظایف نوشته‌اند و از هم‌اینک روش عمل‌کرد او را تعیین نمود‌ه‌اند. حال اگر ایشان مطابق این شرح وظایف عمل نکنند نتیجه چه خواهد شد؟. آیا غیر از این است عده‌ای از خود ما «آخوندها» او را تکفیر می‌کنیم و خونش را مباح اعلام می‌نماییم؟ چون ایشان مطابق آنچه که ما برایش قالب بندی کرده بودیم و به مرور زمان برایمان مانند اصلی انکار ناپذیر درآمده بود عمل نکرده است؟. آیا تصور نمی‌کنید که ما دچار حجاب علم شده‌ایم؟ اینکه مردم بدوی زمان پیامبر اسلام(ص) با شنیدن کلام قرآن متحول شده و ایمان می‌آوردند، علتش آن بود که مغزشان از اصول مختلف علوم نظری و فلسفی و عرفانی تهی بود والا در همان دوران کسانی چون ابوالحکم‌ها! نیز بودند که آیات قرآن در دلشان هیچ اثر نمی‌کرد؛ چون دچار حجاب علم بودند و سعی داشتند آیات قرآن را با اصول علمی خود بسنجند و دست آخر به ابوجهل‌ها بدل شدند. شکی نیست که اگر کسی بخواهد متنی یا کتابی را تنها به جهت ایرادگیری یا منظوری خاص مطالعه کند، همانی را درخواهد یافت که به دنبالش بوده است.  

سه شنبه، 8 مرداد ماه ، 1387 بازدید:5183 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 5183 بار بازديد شده
 

اخبار: سخنان آقاي معصومي تهراني در ديدار جمعي از
 

در روز چهارشنبه 26 تير ماه 1387 به مناسبت ولادت با سعادت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین عـلی عیله‌السلام، استاد معصومی تهرانی در ملاقات جمعی از طلاب و روحانیون با ایشان، ضمن تبریک سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع) طی سخنانی فرمودند که« رفتار و منش پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و ائمه طاهرین(ع) که برگرفته از معارف و مبانی دینی است باید به عنوان الگویی کامل مورد توجه و عمل  قشر روحانی قرار داشته باشد تا مردم نیز بدان معارف خود را آراسته کنند». «بیان خصایل پیامبر(ص) و ائمه(ع) کار شایسته‌ای است؛ اما پیشتر باید گوینده، خود بدان خصایل آراسته و عامل باشد تا بتواند مردم را به رعايت موازين ديني و ترك معاصي و منكرات دعوت نمايد». ایشان در سخنان خود به دکانداری دین اشاره کرده و تذکر دادند که «بزرگترین دشمنان خصایل و سیره انبیاء(ص) و اولیاء(ع) همین دکاندان دین بوده وهستند».

 

ایشان برای توضیح مطالبشان چنین ادامه دادند:

جمعه، 28 تير ماه ، 1387 بازدید:5098 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 5098 بار بازديد شده
 

اسلام چیست؟
 

اسلام چه ديني است؟
 
اكنون اسلام يك تعريفي خاص پيدا كرده. وقتي به شما مي‌گويند: اسلام، بلافاصله در ذهنتان عربستان، حضرت محمد(ص)، قرآن و رويدادهاي تاريخي هزاروچهارصد سال گذشته نقش مي‌بندد. در واقع اين يك تعريف است كه از دين اسلام حتي در بين علماء اديان جاافتاده و تثبيت شده است. از اين رو دين اسلام يعني دين عربي؛ كه بنيان گذار آن هزاروچهارصد سال پيش در شهر مكه ظهور كرده و اين دين را تشريع نموده است. اگر چه اين تعريف و اين برداشت برگرفته از بسياري از وقايع تاريخي، فرهنگي، نژادي و قومي است و اكنون به عنوان يك تعريف جامع در بين فرق و علماء اديان تثبيت گرديده، لكن با فرهنگ و زبان قرآن كه پايه و اساس اين دين وآيين را تشكيل مي‌دهد همخواني و هم‌سويي ندارد. هر چند ما مخالف با اين تعريف نيستيم و از باب شناخت و نامگذاري اديان منافاتي ندارد كه مثلا بگوييم اين دين مسحيت است و آن يهوديت اين يكي هم اسلام. از اين باب مشكلي نيست هر چند غلط معروف است. اما اينكه كلمه اسلام را تا حد يك آيين، اختصاصي كنيم با زبان قرآن سازگار نيست.

شنبه، 1 تير ماه ، 1387 بازدید:6973 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 6973 بار بازديد شده
 

اسلام و مسیحیت
 

بسم الله الرحمن الرحيم

مباحثات و مشاجرات، بين مسيحيان و مسلمانان اتفاق جديدي نيست؛ اما در عصر حاضر اين مباحثات دارد تبديل به مخاصمات مي‌شود. علت اين امر دلايل متعددي دارد كه بحثي مستقل را مي‌طلبد.

آغاز هزاره سوم ميلادي، نظريه‌ي تضارب تمدنها را اثبات كرد و قهرا اديان در ايجاد تمدنهاي بشري نقشي محوري داشته‌اند. از اين رو تضارب تمدنها را مي‌توان به نوعي تضارب اديان دانست. هر چند جناب آقاي خاتمي در مقابل آن نظريه، نظريه‌ي گفتگوي تمدنها را مطرح كرد ولي اين نظريه تنها در حد يك طرح باقي ماند و هيچ اقدامي در جهت آن، حتي از سوي خود آقاي خاتمي انجام نگرفت. بجز تاسيس مركزي به همين نام، كه آن هم مركزي شد جهت تخصيص بوجه و بنگاه خيريه‌أي براي دوستان و آشنايان. تا اين تاريخ هم هيچ كاري نكرده‌اند. اكنون هم هر جايي براي سخنراني تشريف مي‌برند باز مي‌گويند گفتگوي تمدنها. هيچ كس هم نمي‌پرسد كه اين گفتگوي تمدنها تا كنون چه بازتاب و اثري در جوامع بين‌المللي داشته است؟ تضارب تمدنها را داريم به عينه لمس مي‌كنيم ولي گفتگوي تمدنها در عمل آمد؟ شكي نيست كه گفتگو در شرايط فعلي امري واجب است. اما گفتگو با چه منطقي؟ من حقم تو ناحقي؟!! يا گفتگو بر اساس احترام به عقايد و نقد علمي و منصفانه؟. آنچه آقاي خاتمي فرمود گفتگو بود ولي عملش، گفت نگو! بود.

جمعه، 31 خرداد ماه ، 1387 بازدید:5380 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 5380 بار بازديد شده
 

 

ساعت فلش

كد ساعت

 

 

 

 

اوقات شرعي

 

ابزار نمایش اوقات شرعی

کد اوقات شرعی

 

جستجو

 


 

مجموع تصاوير

 

 

نظرسنجی

 
چه چیز به انسان ارزش می دهد؟

دین و مذهب
ملیت و نژاد
علم و دانش
ثروت و قدرت
انسانیت



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء 1869
 

تماس

 

 

 

لینكها

 

پايگاه اطلاع رساني دفتر عبدالحميد معصومي تهراني


تمام لينك ها


لينكستان

Asharqalawsat


Missiom Group of peacel


montazeri


The Zarathushtrian


Ayatullah Vahid KHorasani


Ayatollah Saanei


Ayatullah Rohani


Arots7


َAyatullah Sistani


Vatican


Alazhatr


Reza Moraadi Ghiyas aabadi


.bahai Faith


 

 

  

PHPNuke Farsi [MT Edition] Project By PHPNuke.ir

 

mashhadteam.ir