منوی سایت

 

 

سخن ديگران

   

گالري آثار هنري

 

 

ورود به سایت

 
نام کاربری

رمز عبور

کد امنیتی: کد امنیتی
محل تايپ كد امنيتي

چنانچه تاکنون عضو این سایت نشده اید می توانید با تکمیل فرم مخصوص عضویت به جمع کاربران این سایت بپیوندید و از امكانات مخصوص كاربران استفاده نمائيد .
 

نرم‌افــزار

 

 
: افراط‌گرایی اسلامی ...
 

افراط‌گرایی اسلامی مولود عدم رواداری دگرانديشی
 
در انسان فضیلتی است که در احترام به دیگری تجلی پیدا می‌کند. تاسف خویش را از آنچه دوباره به نام دین و به اسم خدا و باز هم بواسطه‌ی یک گروه افراطگرای دینی مسلمان دیگر، و این‌بار با نام داعش تکرار می‌شود ابراز می‌دارم. این امر زمانی دردناک‌‍تر می‌شود که چنین وقایعی را نه صرفا در اتفاقات امروز، بلکه در تکرار تاریخی از خشونت دینی و مذهبی بازخوانی کنیم.
 

سه شنبه، 3 تير ماه ، 1393 بازدید:7075 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 7075 بار بازديد شده
 

: تقدير از اقدام نمادين دكتر نوری زاد
 

بسمه تعالی
 
   جناب مستطاب آقای دكتر محمد نوری زاد دامت توفيقاته
 
بعد از عرض سلام و اهداء تحيات وافره؛    از محبت حضرتعالی سپاسگزارم. اگر چه از برخوردهای تند و نامعقولی كه با شما در خصوص عمل نمادين‌تان شده است متاسفم، لكن تعجب نمی‌كنم.
 
اين كمترين نيز سالها پيش به منظور نمادی از صلح‌طلبی، نوع‌دوستی و احترام به اديان و افكار مختلف، كتب تورات و زبور را به صورت نسخه‌هایی خطی، خوشنويسی و تذهيب كردم و در معرض قضاوت عمومی گذاشتم، به اين جهت كه نشان دهم مسلمان بودن به معنای خشونت‌طلبی، بی منطقی، خون‌ريزی و ارج ننهادن به حيات و ارزشهای بشری نيست. اما متاسفانه حضرات نه‌تنها به مفهوم عمل بنده توجهی نكردند بلكه برخی شديدا موضع گرفته و آن را به مثابه تبليغ كتب ضاله برشمردند. بنده كتبی را خوشنويسی و تذهيب كردم كه قرآن كريم به صراحت آنها را تاييد كرده است، با اين حال چنان رفتاری كردند؛ طبيعی است كه با جنابعالی رفتاری به مراتب تند‌تر از بنده بكنند زيرا بهائيت از نگاه اسلامی يك دين و آيين جعلی است.

پنجشنبه، 10 مرداد ماه ، 1392 بازدید:6233 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 6233 بار بازديد شده
 

: قرائتهای دينی، نه اجبار كه الزام هر زمان است
 

قرائتهای دينی، نه اجبار كه الزام هر زمان است
 
يكی از سوالاتی كه مدتهاست در ذهن بسياری بوجود آمده اين است كه چرا از قرآن و آموزه‌های اسلام برداشتها و قرائتهای مختلف و بعضاً متضادی ارائه می‌گردد. يك عده قرائت نامنعطف و خشونت‌آميز از قرآن و آموزه‌های اسلامی ارائه و به نمايش می‌گذارند، و عده‌ای قرائت رحمانی و مسامحه‌گر را مطرح می‌كنند. ‌اينگونه قرائتها و تضادها از متون دينی هر چند امر جديدی نيست و منحصر به اسلام نيز نمی‌شود؛ اما بخاطر شرايط زمانی و وقايعی كه هر از چندگاهی از سوی برخی مسلمانان به وقوع می‌پيوندد، اين جدال را امروزه انحصاراً در مورد اسلام بوجود آورده تا از يكطرف عده‌ای بگويند: اسلام بذات خود ندارد عيبی – هر عيب كه هست از مسلمانی ماست؛ و عده‌ای نيز در مخالفت با اين نظر، اساس ذات اسلام را خشونت‌آميز معرفی كنند؛ و اتفاقاً استناد هر دو طيف نيز به آياتی از قرآن كريم است. 
 
حال اشكال اين است كه با توجه به اينكه قرآن كريم -كه به عقيده‌ی ما مسلمين- كتابی آسمانی و كلام خداوند می‌باشد، چرا ديدگاه‌ها و قرائتهای مختلف و متضادی از آن برداشت می‌گردد، كه بعضاً باعث اختلافات دامنه‌دار و اتهام‌زنی‌های گوناگونی در بين صاحب‌نظران اسلامی و غيراسلامی شده است؟. آيا قرآن كريم دارای نوعی نفاق ادبيست كه هر دسته‌ای می‌تواند از آن برداشت مطلوب نظرش را استنباط كند؟ يا اشكال از مفسيرين و صاحب نظران اسلاميست؟. آيا اسلام دين رحمانيست يا مبلغ خون‌ريزی و خشونت‌طلبيست؟.

يكشنبه، 1 بهمن ماه ، 1391 بازدید:7817 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 7817 بار بازديد شده
 

: تقديم به آنانی كه انسان را به انساتيتش می‌
 

تقديم به آنانی كه انسان را به انساتيتش می‌شناسند و بر او ارج می‌نهند
 
قرن‌ها پيش از اين دوران، كه عده‌ای بر طبل اختلافات دينی و مذهبی می‌كوبند و در ميان مردمان تخم نفرت و تفرقه می‌پراكنند؛ مردی از ديار راستان بنيان همزيستی مسالمت‌آميز ابناء بشر، آزادی فكری و عقيدتی، صلح و ارج نهادن به انسانيت انسان را بنا نهاد.
 
21 مهر ماه مصادف است با فتح شهر بابل توسط "كوروش بزرگ" و صدور فرمان آزادی‌های اجتماعی و عقيدتی كه امروزه به "منشور حقوق بشر كوروش" مشهور است.
 

دوشنبه، 18 مهر ماه ، 1390 بازدید:7752 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 7752 بار بازديد شده
 

: سخنی با نخبگان و اندیشمندان
 

زخم مردم بر مردم؛ سخنی با نخبگان و اندیشمندان؛
 
مجهول؛ نه همیشه امریست که انسان به دنبال دانستن، به پیرایه زدایی از آن می‌پردازد؛ که گاهی خود انسان است.
 
 و نه فقط آن انسان برآمده از عرق جبین چوپانان، و زحمت و رنج دست کارگران، و راه به زحمت پیموده شده‌ی باربران؛ که حتی آن انسانی است که سزاوار این پرسش است که: "ای آنکه کسی هستی و بر پرده‌های ظلمت جهل دست بستی و پنداره‌ی نمی‌دانم را از هم گسستی و زمانه‌ای به مقام دانستن برجستی!؛ آیا دیگر "کسی" نیست؟. کسی که باید دستی بجنبانی، و به ظلمت غمهایش مهری بتابانی، و به شراره‌های چشمانش با مال و اولاد و خویشت بتازانی، و بر رنج‌هایی که نبرده‌ای، درد بودن و دیده نشدن خود را دیده‌ور گردانی؟.

دوشنبه، 27 تير ماه ، 1390 بازدید:6105 نظرات نظر دهيد! ادامه اين مطلب 6105 بار بازديد شده
 

 

ساعت فلش

كد ساعت

 

 

 

 

اوقات شرعي

 

ابزار نمایش اوقات شرعی

کد اوقات شرعی

 

جستجو

 


 

مجموع تصاوير

 

 

نظرسنجی

 
چه چیز به انسان ارزش می دهد؟

دین و مذهب
ملیت و نژاد
علم و دانش
ثروت و قدرت
انسانیت



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء 1868
 

تماس

 

 

 

لینكها

 

پايگاه اطلاع رساني دفتر عبدالحميد معصومي تهراني


تمام لينك ها


لينكستان

The Zarathushtrian


.bahai Faith


Arots7


َAyatullah Sistani


Vatican


Missiom Group of peacel


Asharqalawsat


montazeri


Ayatullah Vahid KHorasani


Ayatullah Rohani


Reza Moraadi Ghiyas aabadi


Ayatollah Saanei


Alazhatr


 

 

  

PHPNuke Farsi [MT Edition] Project By PHPNuke.ir

 

mashhadteam.ir